رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در راستای وعده رئیس‌جمهور در موضوع گشت ارشاد مدیران با 11 تن از مدیران متخلف در حوزه تنظیم بازار برخورد قانونی شد.

برخورد با 11 مدیر متخلف دولتی در ارتباط با تنظیم بازار

احمد اصانلو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فراخوان مقاله چهارمین کنگره بین‌المللی فن‌آوری، ارتباطات و دانش، گفت: با رسیدگی به 11 پرونده در استان‌های گیلان، خراسان رضوی، کرمانشاه، تهران، البرز، آذربایجان غربی و کهگیلویه و بویراحمد پس از احراز مداخله مدیران دولتی در انجام این تخلف‌ها، حکم محکومیت برای آنها از جمله پرداخت جریمه نقدی و انفصال 6 ماهه و دائم  برخی از آنان در خدمات دولتی براساس قانون صادر شد. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین با اشاره به اثرگذاری اجرای احکام در بازدارندگی از تخلفات، افزود: اجرای احکام اهمیت بسیار بالایی دارد و لازم است، مدیران نظارت ویژه‌ای به این بخش داشته باشند تا مردم از اثربخشی سازمان آگاه شوند و متخلفان نیز با ترس از جرائم بازدارنده تخلف نکنند. اصانلو با انتقاد از اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی که ضابط ما هستند با سازمان تعزیرات همراهی کمی دارند، گفت: رویکرد ما در این دولت این است که اقتدار سازمانی را برگردانیم و با مدیریت قوی جایگاه تعزیرات حکومتی را به درستی تعریف و تبیین کنیم تا بتوانیم کمک مردم در شرایط اقتصادی موجود باشیم. رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه برخی بازرسان نه تنها کار نظارتی را به درستی انجام نمی دهند بلکه باعث تشویش اذهان عمومی می شوند، گفت: در استان البرز یک نانوا براساس پیامکی که از سامانه نانینو دریافت می‌کند، اقدامی انجام می‌دهد که تخلف نیست، اما فردی که به بازرسی می‌رود بدون آگاهی از جرائم و‌ مجازات ها این موضوع را رسانه‌ای می‌کند و بعد خبرنگار هم گزارش تهیه می‌کند و از هیچ چیز ، یک دغدغه بزرگ برای مردم و یک خوراک خوب برای رسانه معاند ساخته می‌شود.  اصانلو با تاکید بر ضرورت ادامه حضور تعزیرات حکومتی در بازار، گفت: منظور ما از حضور میدانی موثر،حضور در مراکز تولیدی و توزیعی عمده است که گشت‌ها، رسیدگی و اجرای احکام هدفمند و مبتنی بر اهداف باشد.  رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری جایگاه این سازمان را تثبیت می‌کند، افزود: بعد دیگر حضور میدانی در بازار، رویکرد مطالبه‌گری است که با مشخص کردن جایگاه و وظایف سازمان و دستگاه‌های نظارتی از موضع رسیدگی به تخلفات ورود می‌کنیم و مطالبه گر باشیم. اصانلو بهبود گشت‌های سیار، رسیدگی کمی و کیفی به پرونده‌ها، اجرای سریع پرونده‌های اجرای احکام و تکریم ارباب رجوع را از اقدامات اولویت دار این سازمان در سال 1403 عنوان کرد. پایان پیام/

By aminkav

دیدگاهتان را بنویسید